tisdag 19 februari 2013

Uppdatering

Nu har det återigen gått jättelång tid sen jag senast skrev i min lilla blogg. Man kan säga att mycket har hänt och lite har hänt på samma gång. Vardagen är ungefär den samma, förutom att jag inte pluggar just nu. Blev ingen C-uppsats i höstas som var planen så därför får jag inga csn-pengar, vilken leder till att jag måste jobba istället. Jag jobbar kvar på Intrum, ungefär halvtid. Mer när de behöver mig. Det är ganska gött att inte plugga faktiskt, men jag saknar vissa delar av det. Vi har också hunnit med att vara i Indien, vilket var spännande, annorlunda, jobbigt och bra på samma gång. Får se om jag orkar skriva mer om det någon gång, inte just nu i alla fall.

Annars inget nytt. Jag fyller 25 år på lördag och längtar jättemycket! Jag älskar att fylla år och att få fira det med familj och vänner. Erik och Anna kommer ner från Uppsala på fredag och på lördag blir det först fika med mamma och pappa och sen fest på kvällen för alla vänner. Ska bli så roligt! Idag är jag ledig och borde faktiskt komma igång med att städa inför helgen. Jag kan inte bjuda hem folk om jag inte har fått städa och fixa hemma först. Det är (dålig?) egenskap jag har.

Så dags att ta tag i disken, dammandet och tvätten. Apropå tvätten vill jag bara lämna en liten klagan innan jag slutar. Våra grannar är ju sämst på att städa efter sig. I torktummlaren finns hundhår, i torkrummet är det massa damm och annat smuts som inte går att sopa bort eftersom de även har spillt massa vatten där (har de vridit ur sina kläder eller vad är det frågan om?). I tvättmaskinernas tvättmedelsfack har de lämnat massa tvättmedel och annat. Hur svårt ska det vara att lära sig vilket som är förtvätt och vilket som är huvudtvätt? Funderar på om jag ska sätta en arg lapp. Kanske efter lördagens fest så att ingen ringer polisen på oss för att hämnas. Haha.

So long cyberspace. Nu städar jag vidare. Tills nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar